2014. május 9., péntek

Szeretem a dobozokat! (2. rész)

... bár ezek most inkább zacskók lesznek, kinek mi.

Van itthon egy olyan dobozunk, amibe az ajándékzacskókat, ajándéktasakokat gyűjtjük. Vagy ez lehet, hétpecsétes titok, hogy mi nem kidobjuk, hanem továbbajándékozzuk? Tekintve, hogy szép állapotban őrizgetjük ezeket, nem hiszem, hogy bárkinek is gondot jelentene.

Na de, vigyünk bele egy kis kreativitást is!

Mostanában elszaporodtak az italos tasakok, fogyadoznak a széles, átlagos méretűek, amelyekbe nem kell könyékig beleásnunk, ha valamit ki- meg betenni szeretnénk. Mit lehet ezzel a helyzettel kezdeni?

Hát nagyon egyszerű a dolog:





Először is vágjuk félbe, vagy tetszőlegesen ketté. Akár hárommá is lehet, ha mondjuk ékszeres dobozhoz vagy nagyon aprócska meglepetéshez tervezzük.

Én fodormintás ollót használtam. Lehet cakkosat is, vagy átlagos ollóval mindenféle hullámvonalakban nyírni.

A madzagot ki kell szedni, hogy tovább tudjunk dolgozni. Általában egy vagy két csomó tartja, felesleges vágni, tessék kibogozni szépen, mert a későbbiekben még jól jöhet!








Az alsó féllel nem foglalkozunk, az a kettévágással egy időben el is készült. Viszont az alját (ami négyszög alapú) érdemes előre körülrajzolni, mert ugyanekkora karton szükséges a másik feléhez is, mint talp.

A tetejét viszont meg kell fordítsuk. A behajtott részekből áll majd össze a doboz alja, tehát ki kell hajtanunk ezeket. Sokszor nagyon makacs a ragasztás, kiskéssel fel lehet lazítani. (Bár én a nomád módszert szoktam alkalmazni, lesz ami lesz alapon.)

A négy saroknál a hajtásig kell bevágni, hogy egymásra helyezhető legyen az így kialakult négy fülecske.









Aztán egymásra hajtjuk, összeragasztjuk. Ekkor is körbe tudjuk rajzolni az így kapott négyszöget egy kartonpapírra. Én a látványosság kedvéért zöldet vagy kéket használtam.

Na jó, ez nagy füllentés volt. Azt használtam, amit találtam, az újrahasznosítás nevében!

És ez most nem volt füllentés! ;)












És következzék életem leggroteszkebb fényképe! Igen, ez az én bal kézfejem egy vékony dobozban fényképezve.

Csak azt akartam prezentálni, hogy bele kell helyezni a kivágott karton négyszögünket, jó alaposan beragasztózni, majd minden sarkánál erősen megnyomogatni, ugyanis ennek kell a legstrapabíróbbnak lenni, ide kerül a sok-sok ajándék!

Minél többet nézem ezt a képet, annál viccesebb...













Fölülről így néz ki. Már csak azokkal a lukakkal kéne kezdeni valamit ott lent...









...elárulom a titkot! Visszafűztem a madzagokat!





Ez lett a végeredmény:




Végezetül bemutatom eddig elkészült prototípusaimat:



És ezek még mindig továbbfejleszthetősek (pl. kilukasztani és madzagot fűzni bele), 
de ezt már a ti kreativitásotokra bízom! 

Jó alkotást!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése