2011. július 12., kedd

Szeretem a dobozokat! (1. rész)

A következőkben néhány kedvenc dobozomat mutatom be. Többségük az újrahasznosítás jegyében készült, de akad köztük olyan is, ami csak arra várt, hogy megfessem, bedekopázsoljam, vagy bevonjam gyönggyel. Nem tudom, hogy miért szeretem ennyire a dobozokat. A szobámban minden kis apróságot dobozban tárolok, majd a dobozt is jól eldugom (véletlenül persze), hogy csak hónapok vagy évek múltán bukkanok rá. Annál nagyobb meglepetés nincs, mint amikor épp vettem egy tubus hobbilakkot, és másnap véletlenül egy doboz alján találtam két bontatlan üveggel belőle… (aminek 400-600 forint darabja…) :D
Hasonló módon találtam meg a féltve őrzött mini francia kártya pakkomat, és az illatos mécseseimet is, egy kupac hímzőfonalat, a konnektor átalakító villásdugó adapteremet… és hogy így gondolkozom, eszembe jutott, hogy pár éve kaptam egy violinkulcs alakú süteményt a Muzsika hangja premierén, amit mintha valamelyik dobozba tettem volna…

Mindegy :D

Következzenek hát a képek, és a hozzájuk tartozó leírások:

Ékszeres dobozka

Hozzávalók:
- egy bon-bonos doboz (kifordítva, majd újra összeragasztva, hogy a fehér oldala legyen kívül)
- szalvéták (hozzá dekopázs ragasztó)
- filc anyag 
- csillogó dekor ragasztó
- nagy gyöngy 

Az elkészítés menete nem is volt olyan egyszerű, mint amilyennek látszik, ugyanis a doboz alját én szerkesztettem meg minden oldalt pár milliméterrel lekicsinyítve, mert az eredeti dobozaljra nem fért rá a tető a filc bélés miatt. A többi már simán ment: szépen méretre vágtam a szalvéta darabokat, óvatosan ráragasztottam a dobozra, majd belülre a filc csíkok következtek, végül az illesztéseket csillogó dekor ragasztóval takartam el. A doboz tetejére egy gyöngyöt ragasztottam fogantyúként. 

Körtés dobozka

Hozzávalók:
- hobbiboltokban kapható, csináld magad papírdobozka 
- szalvéta (és dekopázs ragasztó)
- kék filctoll
- hőre keményedő gyurmából készült levelek
- hobbilakk

Kicsit egyszerűbb darab, főleg, hogy a doboz alja és teteje 100%, hogy mindig passzol egymásra. A háttér kékjét filctollal adtam, szalvétából kivágtam a 4 körteformát, egy hosszú csíkot belülre, hogy szép legyen, azokat ráragasztottam, majd a levélkéket is a körték szárára. Így kapott egy kis térhatást a minta. Végül az egészet lelakkoztam hobbilakkal. Egyszerű és mutatós darab. 

Karácsonyi henger


Hozzávalók: 
- Plusszos tubus
- akril festék
- csillogó matricák
- hobbilakk

Ez egy kedves, elegáns darab. Az akrilfestéket elég vastagon kellett felvinnem, hogy teljesen elfedje a tubus mintáját, szó mi szó, nem műanyagra találták ki, úgy gondolom. Legalább is azt a fajtát, amit én használtam. Néhány hópehely alakú matricát ráragasztottam, majd az egészet hobbilakkal lekezeltem. Ajánlom jópofa henger alakú üzenetek kézbesítéséhez! ;) 


Cédé tartó (csak épp nem a cédét tartjuk, hanem a cédé tart)

Hozzávalók: 
- 5 darab egy színű cédé
- pillanatragasztó (nem a pillanatot ragasztjuk, ugye...)

Túl sok anyagot nem igényel ez a futurisztikus tároló dobozszerű izé. Sajnos élete csúfos véget ért, mert eltörtem valahogy... nem tudom, hogy. Darabjait azóta is nagy becsben tartom a használt, romlott cédégyűjteményemben. 



És az izgalmas rész még csak most következik...





A tréfás doboz


Ennek a doboznak valahol van egy rendes leírása az interneten, ha megtalálom, leírom. Annyi a lényege, hogy ha levesszük a tetejét, kinyílik, mint egy kis virág. Az én példányom elég lötyi lett, nem is szabályos, és tulajdonképpen semmit sem lehet benne tartani, mert elenged a ragasztás. De azért jól néz ki, nem? :P 


1 megjegyzés: