2011. július 20., szerda

Boszorkánybaba


Ez a boszorkánybaba az Alkotási gyakorlat - tárgykultúra című kurzus elfogadási feltétele volt az ELTE-TÓK tanító szakán. A testrészeket és a test vázát órán készítettük el, a test kitömése és a ruha elkészítése otthoni feladat volt. Most fényképekkel szeretném bemutatni, miként készült el ez az ijesztő, ám annál különlegesebb boszorkány!


Tudom, kicsit viccesen néz ki, de így készül a teste. Össze-vissza tömködtem töltőflízzel meg összegyűrt papír zsebkendővel, néhol a tartás érdekében fonallal összekötöztem. Nagyon fontos volt arra figyelni, hogy a lábak és a kezek ne lötyögjenek, na meg hogy a nehéz fej se essen hátra. Ezt is fonallal próbáltam megoldani, több-kevesebb eredménnyel (később a ruháját úgy varrtam rá, hogy megtartsa).

A végtagok és a fej elkészítésére nem szeretnék jobban kitérni, mert semmi komolyabb ördöngösség nincs benne. Ismerni kell az anyagot, amivel dolgozunk. A fejet, ha kész van, félbe kell vágni, kiszedni a belsejét, majd újra összetapasztani, hogy üreges legyen (az első képen látszik, hogy nem tapasztottam össze rendesen).

Végezetül bemutatnék pár nem túl minőségi fényképet, hogy hogyan is festett a vitrinben, és most hogyan fest a falamon a kis banya!


A ruhaterv a sajátom, 5-öst kaptam rá. Az osztályban több nagyon remek darab készült, sőt, még az enyémnél is remekebbek, szebbek. Több, mint egy hónapig bárki megnézhette őket a folyosókon lévő vitrinekben. Remélem meghoztam a kedveteket egy kis gyurmázáshoz-agyagozáshoz-varráshoz! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése