2011. február 10., csütörtök

Kígyóbőr CD tok

Hát, mit is mondjak, elég régen nem írtam bejegyzést. Alkotói válságban szenvedek. Na jó, nem. Rossz vicc lenne, főleg az én számból. Egyszerűen csak nehéz jó, minőségi fényképet készítenem elkészített műveimről.
Kutakodtam a mappáim között, és egy igazi kincsre leltem! Ami nem más, mint a Kígyóbőr CD tok! Természetesen nem valódi kígyóbőrből van, de az anyag hatása pont olyan. (Na meg, ki látott már lila színű kígyót...)


Elkészítési módja igen egyszerű. Először is a hozzávalók:
- vastag karton (én egy régi dobozt vágtam méretre és hajtottam félbe)
- 6 db átlátszó, egyforma CD tok 
- fekete vastag csomagolópapír (ez kerül a hajtásokat elfedvén a karton belsejébe)
- vékony kígyóbőr mintás anyag (vagy akármilyen)
- két csík fekete szalag
- olló, ragasztó (minél jobb minőségű)

A karton méretre vágásához fontos lemérni, hogy a CD tokok milyen vastagok, milyen hosszúak, milyen szélesek. Ezt azért mondom, mert én elvétettem azt a hibát, hogy a hajtási pont túl keskeny lett, alig fér el egymás fölött a két CD tok. Ezért kellett alkalmaznom a szalagokat, mint záró elemeket. 
Mindazonáltal az sem jó, ha kilógnak valamelyik irányba. Az a fontos, hogy kinyitva és becsukva is szép legyen, ne lógjon túl, illeszkedjen, passzentos legyen. 
Ha sikerült méretre vágnunk a kartont, utána következik az anyagdarab. Akkorának kell lennie, hogy a kartonra ráfeszítve belül minden oldalon mondjuk 1-2cm ráhagyás legyen. Ferde, görbe vonalú vágás megengedett! :) (mivel a fekete papír azt el fogja takarni majd)
A fekete papír szerepe tehát a lefedés, egy háttér színt adva a CD tokoknak. Ha már túl vagyunk az anyagdarab és a fekete papír felragasztásán, jöhetnek sorba a CD tokok. Itt figyelni kell, hogy hogyan és mekkora adag ragasztópöttyöt teszünk, mert ez bizony ugyanúgy át fog látszani (tehát csíkokat nem kéne vele húzni, meg az sem szép, ha kifolydogál a CD tok alól).
És ha ez is megvan, és minden stimmel, és hű de jó, akkor szépen összekötözzük két darab szalaggal. Így kész is az egyszerű, elegáns CD tok. 


Jó munkát! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése