2011. január 30., vasárnap

Kedvcsináló könyvajánló


Mostanában (amióta vizsgaidőszak van az egyetemen) újra elővettem ezt a könyvet. Nagyon szeretem, a leírások majdnem tökéletesek, könnyen megérthetőek, és a fényképek is nagyon igényesek. Ez utóbbit különösen szeretem benne, hiszen én inkább képről készítem a karkötőket, leírásból sajnos nem megy; ezért nem szeretem azokat a könyveket, amelyekben fonákkal, vagy nagyon kevés részletet mutatva tesznek be fotókat (amit nem is nagyon értek). Ez a könyv viszont minden szempontból üti az igényes kategóriát.
Nem tudom, hogy mostanában lehet-e kapni. Ami nekünk van itthon, szerintem már megvan vagy 10 éve. Az első képen a magyar változat látható, míg a másikon az eredeti, német nyelvű.
A mű szerzője és címe tehát:
Sigrid Hennke: Így készül az indián fonat (1996)

A következő képsorozaton azok az általam készített karkötők szerepelnek, amelyeknek mintáit a fent említett könyvből tanultam el.
Mindezt, a könyvajánlót és ebből készített munkáimat azért ilyen módon mutatom be, mert teljesen felesleges egy X-edik leírást feldobnom a világhálóra arról, hogyan is készül egy csomózott karkötő. Ebben a könyvben minden csomózási technika le van írva, pontosan, ábrákkal segítve a megértést; valamint számtalan másik kreatív hobbis blog és weboldal foglalkozik a témával.
Képeimmel azt szeretném bemutatni, hogy mennyire más karaktert kap egy-egy karkötő, ha ugyanazt a mintát teljesen más színekkel készítjük el. Például a második és negyedik képen szereplő darabok ugyanazok a minták (kivéve a gyöngyberakásos, mert azt én tettem bele pluszként). Vagy az utolsó két képen lévő kékes árnyalatúak is ugyanabból a mintából születtek.
Remélem ezzel a kis ajánlóval fel tudtam kelteni az érdeklődéseteket. Ha nem is szándékozik az ember sima csíkosnál bonyolultabb karkötőt készíteni, ez a könyv akkor is éke lehet a polcnak. Nincs is kellemesebb dolog, mint nézegetni benne a szebbnél szebb, a színesebbnél színesebb karkötőket.


Köszönöm a figyelmet!


Kera

(U.I.: ugye tetszik a lámám? :) )

1 megjegyzés: