2011. január 23., vasárnap

Fülbevalók színes fagolyókból


Ugyan kinek ne lenne otthon egy nagy zacskó színes, semmire sem használható fagolyója? :D

Csapó 2.

Ugyan kinek lenne otthon egy nagy zacskó, színes, semmire se használható fagolyója? Hát nekem!
Sokáig gondolkoztam, hogy mit is kezdjek velük. Először csak felfűzögettem őket mindenféle kombinációkban, aztán méret szerint szétválogattam, aztán szín szerint, aztán... az egészet bevágtam valami eldugott kis tartóba. Míg nem egy szép napsütötte nyári napon... najó, fogalmam sincs, milyen nap volt, és milyen évszak. De rájöttem, mit lehetne készíteni belőlük. Fülbevalókat!

Kétféle technikát alkalmaztam:
- festés akrilfestékkel
- csillámporba "hempergetés"

Ez utóbbi elég macerás, de a végeredmény pompás. A legmacerásabb dolog mindhárom fülbevaló esetében az volt, hogyan dolgozzam bele a fülbevaló akasztót. A kék csillogósnál damilt vezettem keresztül az egyik sötétkék gyöngyön; ez elég tartós megoldás. A világoszöldnél szerelőpálcikát vezettem át egy már előre odaragasztott flitteren (mert a golyó belseje nagyon vastag, ott ficánkolt volna benne).
Viszont a mintás fülbevalónál maga a luk adja a minta közepét, így nem vezethettem rajta át semmit. Úgyhogy kifúrtam az oldalát, és beleragasztottam egy szerelőpálcikát.
Mindezt azért írtam le, hogy megmutassam, mennyi lehetőség van egy egyszerű fagolyóból igazi tartós és mutatós ékszert készíteni. A képen látható darabokat nem használom, senki fülében nem voltak, így ha valakinek esetleg megtetszenek, megvásárolhatóak.

Köszönöm a figyelmet!

Kera

4 megjegyzés:

  1. Én csak azt nem értem, hogy ha ilyen csodaszép dolgokat csinálsz, miért nem hordod őket?:) Mellesleg mennyiért adod a narancssárgát?:D és nem nehéz egy ilyen?

    VálaszTörlés
  2. Szia! Még egyiket sem raktam a fülembe, nem tudom, mennyire nehezek, de tenyérben tartva elég könnyűnek tűnnek.
    Azért nem hordom őket, mert van annyi fülbevalóm, mint a nyű :)
    Áron még nem gondolkoztam (talán olyan 700-800 forint körül), viszont a narancssárgának a másik oldala az lila :) ilyen felemás oldalúak, csak kicsit megtévesztőek a fényképen.

    VálaszTörlés
  3. És a kék?:D Annak milyen a hátoldala?

    VálaszTörlés
  4. Az teljesen csillámporos kék, nincs átverés ;)

    VálaszTörlés